Imi amintesc cu drag de lectiile de geografie din clasele a III-a si a IV-a, pe care "Tovarasa invatatoare" le pregatea cu drag. Imi amintesc de harta imensa, pe care "tovarasa" se straduia sa o "spanzure" intr-un cui firav batut in tabla neagra. Imi amintesc de Nord, Sud, Vest si Est, de lectiile de orientare ( la care se pare ca nu am fost prea atenta, pentru ca aici, la Londra, este imposibil sa nu ma ratacesc, macar o data pe saptamana ). Dar, cel mai bine mi-au ramas intiparite in minte judetele PATRIEI! Era o vreme cand nu ne era rusine sa ne numim ROMANI, sa invatam despre muntii, dealurile si campiile tarii, despre judetele si resedintele de judet. Mai tarziu,    aceste cunostinte mi-au fost de folos sa identific usor judetul de provenienta al masinilor cu numar de inmatriculare CJ, SM, IS sau VN. Dar, mai ales, mi-au fost de folos in discutii cu amici si rude, de pe alte meleaguri decat cele mioritice. Era o joaca de copii!
    Saptamanile trecute, un prieten care inca mai locuieste in Romania, intr-unul din judetele "PATRIEI", si care preda istorie la clase mai mari de clasa a IV-a, imi marturisea, stupefiat, ca a intrat in clasa, dupa ora de fizica si a vazut pe tabla o schema cu punctele cardinale, in care Vestul si Estul erau inversate. Ce stupoare! Ce soc! Mai ales ca schema fusese desenata tot de un profesor, absolvent de invatamant "superior"!
Totusi, "Lectia de geografie" nu se incheie aici! Radeam mereu de americani si alte natii "marete" care habar n-au altceva pe harta decat scumpa lor tara! Ieri, o cunostinta de aici de la Londra, romanca get-beget, din Galati ( judet si municipiu! ), ma intreaba, curioasa: "In ce judet este Focsani?" Trebuie sa recunosc ca deja viata la Londra m-a facut mai toleranta si mai politicoasa, altfel ii radeam in nas! In schimb, i-am raspuns, fara vreo urma de ironie in glas, desi in sufletul meu se amesteca Rasul cu Plansul!
In cativa ani, nu va mai ramane nimic din natia noastra! Bani n-avem, economie n-am avut niciodata, resurse - ioc! Tot ce ne mai ramanea era mintea, exersata la orele de Geografie, Istorie, Fizica, Matematica!

    La final, o urare pentru toti cei ramasi acasa:

GO WEST! GO WEST! ( Mergeti spre vest! Spre vest! )
Daca il mai nimeriti...


This entry was posted on 5/14/2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: